عملیات اجرایی ساخت تاسیسات نمک زدایی روستای سلخ جزیره قشم امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

ظرفیت این تاسیسات شیرین‌سازی چهار هزار متر مکعب آب در شبانه روز خواهد بود که با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال ساخته می‌شود.

پیش از این آبشیرینکن یکهزار و ۲۵۰ متر مکعبی آبفا آب روستاهای سلخ و گامبرون جزیره قشم را تامین می کرد که با این اجرای این طرح یک شهر و ۹ روستا دیگر به اضافه پاسگاه دریایی و اسکله شیلات هم از نعمت آب آشامیدنی مناسب بهره‌مند می‌شوند.

این طرح تاثیر چشمگیری بر کاهش تنش آبی منطقه و کاهش بار آب شیرینکن شرکت مپنا خواهد داشت.

به گفته عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، خط انتقال آب موردنیاز این طرح به طول هشت کیلومتر در مرحله مناقصه قراردارد و ۲ باب مخزن بین راهی و ذخیره‌ آن نیز با پیشرفت ۸۵ درصدی در دست احداث است.

در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث تاسیسات نمک زدایی سلخ مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه محمدآشوری تازیانی، احمد مرادی، فاطمه جراره نمایندگان مردم بخش مرکزی این استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و مدیرعامل آبفای استان حضور داشتند.

دیدار با خانواده شهید محمد بازماندگان قشمی، افتتاح و بهره برداری از طرح های سازمان منطقه آزاد قشم از جمله بلوار شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اعتبار یکهزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، بزرگراه امام رضا(ع) با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد ریال و شرکت تولیدی فانوس ماهیان از جمله برنامه های سفر استاندار هرمزگان به شهرستان مرزی قشم است.

استاندار هرمزگان در این سفر یکروزه به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در آیین های بهره برداری از سالن های چند منظوره ورزشی روستای سرریگ با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال و سالن چند منظوره ورزشی شهر رمکان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از طرح های اداره ورزش و جوانان، راه روستایی دوربنی - گامبرون با اعتبار ۵۱۸ میلیارد ریال از طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای و آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن روستای سلخ با اعتبار ۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال از طرح های شرکت آب و فاضلاب هرمزگان شرکت خواهد کرد.

کلنگ زنی و واگذاری ۹۲ قطعه اراضی مسکونی در روستای گورزین از سوی بنیاد مسکن و سازمان منطقه آزاد به مردم جامعه محلی و آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ بزرگراه مرکزی این جزیره از سوی سازمان منطقه آزاد از جمله دیگر برنامه‌های مقام‌ عالی دولت در استان‌ هرمزگان در سفر به سرزمین آب و آفتاب عنوان شده است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه محمدآشوری تازیانی، احمد مرادی و فاطمه جراره نمایندگان مردم بخش مرکزی استان در مجلس شورای اسلامی امروز جمعه از راه دریایی وارد قشم شدند و در بدو ورود به این جزیره، مورد استقبال فرماندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، امامان جمعه اهل سنت و تشییع، مدیران اداری و شورای تامین این شهرستان مرزی قرار گرفت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.